O Allah! Accept our humble prayers and make us obedient servants to you :)

Thursday, June 21, 2012

Dakwah Oh Dakwah! Mudah ke?

Assalamualaikum to all readers and bloggers! 


Kaifa halukum? wa kaifa imanukum? Ha..! Mungkin kita selalu bertanya tentang kesihatan jasad saja kan? Akan tetapi jarang sekali kita bertanya mengenai kekuatan dan kesihatan rohani iaitu iman. So, diharapkan supaya kesihatan fizikal dan iman kita kedua-duanya sihat. Ameen :)

So, topik kita hari ni ialah...?
DAKWAH OH DAKWAH! MUDAH KE?
 So? Apa pandangan anda? Sebenarnya, memang jalan dakwah bukanlah sesuatu yang mudah. Mana ada perjuangan yang mudah kan! kerana.. Mujahadah itu PAHIT, kerana syurga itu MANIS. Begitu indah aturan Allah. Allah memberikan kesusahan dan cabaran dalam berdakwah, tapi halawatul perjuangan itu akan dirasai dengan hasilnya InshaAllah. Walaupun apa yang disampaikan sedikit, tetapi ia mempunyai sesuatu nilai input yang tinggi.

So? Apa yang mudahnya? Maksud mudah disini ialah medium yang kita gunakan untuk menyampaikan dakwah. Segelintir manusia hebat melalui kata-katanya. Ada juga yang tajam penulisannya. Selain itu kreatif dakwahnya melalui blogging, facebooking, you tube dan melalui lukisan seperti doodles! Then, ada juga yang sampaikan dakwah melalui nasyid. Ala2 Maher Zain gitu :) Jadi, mudahkan caranya! 

Almost everything yo do in life can become da'wah. It's as simple as doing the right things and making the right intention. Let's all do da'wah!

 Adios :)



~terima kasih ^^, kerana sudi baca~

2 comments:

  1. Berbagai2 cara untuk berdakwah sekarang nie kan.. Alhamdulillah banyak muncul sekarang.. :) dengan berblog pun kita mampu berdakwah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tu..semua terletak pd diri sendiri, sejauh mana medium digunakan ke arah yg betul :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...