O Allah! Accept our humble prayers and make us obedient servants to you :)

Friday, March 15, 2013

BIG Siri 5: Kota Metropolitan

Assalamualaikum to all readers and bloggers.
Lama tak update blog. Bersawang teruk. Euww.

Entry kali ini. Biarlah gambar yang berbicara. Fuh, tu dia.. ayat. Bukan malas nak explain memanjang esei bagai. Tapi, malas nak menaip. Nak simpan tenaga jejari ni untuk menaip esaimen. *tangan di bahu, mata pandang atas* 

Dalam beberapa hari beberapa jam beberapa minit dan beberapa saat yang lepas, alhamdulillah terlaksananya Bina Insan Guru Siri 4 (BIG) kami di Kota Metropolitan Kuala Lumpur. Actually, mulanya memang banyak kekangan. Standard la tu kan. Mana ada yang aman bahagia sentosa selamanya. Tapi alhamdulillah, dengan kekangan yang dihadapi pada awalnya, kami dapat pengakhiran BIG yang baik. Thanks to Allah. Thanks kepada krew-krew Bina Insan Guru Siri 4. Pensyarah pembimbing. Rakan-rakan Kelas J & H. Next semester, kita plan lagi molek. In shaa Allah.


Yayasan Restu, Shah Alam: Pusat Cetakan Al-Quran






Jalan Tuanku Abdul Rahman:





Dataran Merdeka:


Galeri Ilmu
Penerbitan Buku: Asuh, Anis, Q&A, Cinta High Class dan lain-lain.



International Institute of Islamic Thought and Civilization (ISTAC):






Alhamdulillah. Done! Bina Insan Guru Siri 4. Tempat yang sangat-sangat memberi kesan yang mendalam ialah ISTAC. Seni binanya sangat unik. Setiap reka bentuk bangunan, facilities seperti kerusi, rak buku dan lain-lain lagi direka khas oleh Prof. Dr. Syed Muhammad Naquib al-Attas. Itu yang membuatkan aku bertambah kagum dan jatuh cinta. Subhanallah!

Seriously sebelum ni tak pernah tahu kewujudan ISTAC di Malaysia. Bila masuk kesana, merasakan seperti berada di luar negara. Library dia memang osem! Macam ala-ala cerita Harry Potter.

Credit to Amirah di atas ihsan kamera.
Tak bawa kamera sebab memory card kat rumah. Ceh, ayat kasihan. Alasan. Hihi.

 Kami kata, ini gambar 'Mahabbah'. Ahaha :)

*Kesejukan Dalam Bas*
 Lots of Love, Huda Ariff

~terima kasih ^^, kerana sudi baca~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...